Sider,

mandag den 16. april 2012

Hagl sne og solskin

Er hvad vejret har budt på idag indtil nu, mens jeg sidder og skriver dette pisker regnen mod stuens ruder.
Det veksler heldigvis hele tiden, så jeg har fået ryddet op og tømt de sidste potter på terrassen,  nu er de også klar ;o)

Den første faste beboer i drivhuset denne sommer er flyttet ind, det er denne skønne lyslilla slyngpelargonie


Forleden købte jeg to små fuchsia, de er blevet plantet sammen, og skal gerne blive hvide, senere når vejret bliver  mere stabilt skal de på terrassen og stå. Jeg kan godt lide at købe udplantning tidligt, syntes de første planter mange gange er mere kraftige og fine, end dem de presser igennem senere på sæsonen. Jeg bilder mig ind at de måske har fået mere omsorg ;o) De starter så i drivhuset  hvor de står beskyttet indtil de bliver flyttet ud.



Så fik manden min sat kartofler, i den gamle kaningård. I år skal vi nyde Hamlet som er en meget tidlig sort. Manden min har fået  blå kartofler af en arbejds kollega, vi ved ikke hvilken sort det er, men kalder dem  Blå Jørgen ;o), i de sidste rækker er der sat Vildmose kartofler. det bliver så godt uhmm


Ved godt jeg har vist den tidligere, men den blå kobjælde er bare så skøn ;o)


En ny narcis er ved at springe ud, ved ikke hvad den hedder, men der kommer flere hoveder på hver stilk. 




En fortsat en god dag til alle herfra ;o)

16 kommentarer:

  1. Så vil jeg være den første til at skrive, at du tage smukke fotos, Heidi. Jeg plejer først at læse dit indlæg efter mange andre bloglæsere har kommenteret dine billeder. - Og så synes jeg, det er lidt fjollet blot at skrive det samme som de andre. Men det er selvfølgelig også noget pjat - man kan vel ikke få ros nok? :)

    SvarSlet
  2. Vejret er meget omskifteligt her i april. Et gammelt ordsprog siger vist noget med at april måned er lige så lunefuld som en kvinde.. :-)

    Blå Jørgen!! Hehee Den var god! Gad vide hvordan de bliver at sætte tænderne i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi venter i spænding på Blå Jørgen ;o) skulle kvinder være lunefulde, nej det forstår jeg ikke ;o)

      Slet
  3. Her har det også været koldt og vi har fået en enkelt haglbyge.
    Kobjælderne kan man simpelt hen ikke lade være med at tage billeder af, de er så skønne og kan ikke ses for tit.
    Den narcis er rigtig smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til at se den lille narcis fuldt udsprunget, og når Kobjælderne sådan står og gør sig til, ja så må de jo fotograferes om og om igen ;o)

      Slet
  4. Dejlige blomsterbilleder :-)

    Rart at se, at jeg ikke er den eneste der har sat kartofler i jorden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil trøste manden min, kartofler i jorden er nemlig hans job, og da han rejser på den årlige fiskeferie på Bornholm i næste uge, så måtte det være tid nu mente han ;o)

      Slet
  5. Hej. Det var nogle utroligt flotte billeder af utroligt flotte planter, især kobjælden og narcissen! Spændende med kartoflerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar, med skønne modeller er det jo ingen sag ;o)

      Slet
  6. Hygge i dit drivhus - det er hvad der er... dejlige billeder :o)
    Elsker kobjælderne, og det er nogle skønne billeder du har taget :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan huske næsten at havde fortrudt, da jeg købte mine kobjælder, syntes ikke de lige var noget alligevel, men dem kan jeg da ikke undvære idag ;o) sjovt som man ændrer mening, med årene ;o)

      Slet
  7. Den er altså også dejlig,den kojælde, må da vist hellere se om der er flere af mine der er klar har vist den hvide for et stykke tid siden.
    Tror din narcis er Thalia, den blomster ved mig nu, og den har flere blomster pr stilk og er dejlig.
    Dejligt med nye kartofler det er der ingen ved mig der magter at have køkken have, havde ellers i "gamle"dage en stor køkken have, men det var min mand der passede den da jeg i mange år kun har kunne luge når jeg ligger på knæ, så er en køkken have en meget stor mundfuld, og han magtede det ikke så det er blevet til basket bane og trampolin plads.

    SvarSlet
  8. Tak for navnet på narcissen, vores køkkenhave består af tre højbede, det kræver ikke helt så meget arbejde, da det er let at komme over og god arbejds højde. Det er kun for at rense jorden hvor kaningården lå, vi har sat kartofler der i år, indtil vi har besluttet hvad jorden skal bruges til ;o)

    SvarSlet
  9. Det skulle vist også være det perfekte at starte 'ny' jord med kartofler. Og så smager de jo bare godt fra egen have.
    Jeg køber også tit udplatningsplanter tidligt, og potter dem op. Når man når til tiden hvor de skal plantes ud, er de som regel dobbelt så store. Men i år tror jeg at det kommer til at knibe med pladsen i drivhuset. Det plejer nu ikke at holde mig tilbage :-D
    Det er skønne billeder du viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er jo ikke noget bedre, en at holde ny jord ren med nye kartofler, og vi kan vel altid finde en plads i drivhuset, det er ligesom et pudselspil ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen