Sider,

tirsdag den 10. april 2012

Så blev det hverdag


Efter en dejlig lang, men kold påskeferie, er batterierne  ladet godt op. Jeg er så heldig at jeg går på ferie igen allerede på fredag, og så vil jeg altså gerne ha lidt mere sol og varme tak. 

Mine påske tulipaner er ved at takke af,  jeg syntes at de er mest fantastiske når de når dette stadie, så de får lige et par dage mere, jeg samler gerne kronblade op, hele vejen hen til skraldespanden ;o) 




Klatrehortensia og Dronningebusk, er ved at være klar til start, får vi lidt varme kan det ikke vare længe.


Efter at have set så mange skønne kugleprimula rundt på diverse blogs, så måtte jeg da også eje nogle ;o)  Jeg  købte kun tre stykker, jeg blev lidt nærig ;o)  men der to til tre småplanter i hver, så senere regner jeg med at kunne dele dem, og så håber jeg da bare at der lige så flittige, som de almindelige primula til at brede sig, så de ikke altid skal stå og råbe sådan til hinanden 



Er der en plante jeg må kigge til hver dag, så er det denne kobjælde, jeg elsker at den er så lodden  ;o)





Perlehyacinter er altid en fornøjelse


Hjælp næsten alle mine stolte kavalerer har fået knopper, skal jeg mon fjerne dem ?,. Så de ikke bruger al deres krudt på at sætte blomster.     Nicotiania lime green gror også rigtigt godt.






Påskeklokkerne står flot endnu, selvom der er ved at dannes frø, i mange af dem ;o)


 Velkommen til mine nye læsere, det er så dejligt at i har lyst til at kigge med ;o)

                  Mange solskins hilsner herfra til alle. ;o)

13 kommentarer:

  1. Hverdagen er da fin nok... bare vi indimellem kan få lidt fridage til at lade batterierne op.

    Dejlige solskinsbillder - og hov, er din dronningebusk virkelig så langt? Jeg må vist ud og se til min...

    Perlehyacinter og primula kommer man simpelthen ikke udenom, og de står så længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du må vist hellere ud og tjekke ;o)

      Slet
  2. Kugleprimulaerne skal nok brede sig, resten ser ud som mit, det springer ud lige om lidt :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt hvis de er gode til at brede sig, kan altså bedst li det frodigt, og lidt mere varme så springer hele Danmark da vist helt ud ;o)

      Slet
  3. De skal nok brede sig dine kugleprimula. Jeg synes de hurtigt bliver til store klumper, så de kan deles. Det er de eneste primula som jeg kan holde i live i min have i længere tid.
    Det er vildt at din dronningebusk er ved at springe ud. Jeg skal da vist også have checket min imorgen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det bliver et godt bekendtskab, med de kugleprimula og kan du så komme ud og tjekke din dronningebusk ;o)

      Slet
  4. Du er så dygtig mutti :) flotte billeder!

    SvarSlet
  5. Hvor er dine perlehyacinter smukke.
    Jeg har endnu ikke haft kugleprimula. Måske skulle jeg prøve, men jeg har ikke rigtig held med de alm. primula. Jeg har nu forsøgt at plante dem i baghaven, der ser det ud til, at de bedre kan gro. Det er måske for tørt i forhaven.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har heller ikke haft kugleprimula frø, men nu skal det prøves. Her har vi en meget tung lerjord godt nok tilsat sand, så det håber jeg de kan li ;o)

      Slet
  6. Klatrehortensia er helt klart en yndling her på matriklen. Både fordi den er så tidlig og fordi den har det struttende sunde løv.

    Kobjælden er da noget så fin :)

    SvarSlet
  7. Hvor er det en flot tulipan
    En dronningebusk hvor der knopper så tidlig det er da for vildt.

    KH Margrethe

    SvarSlet
  8. Jeg kommer til at tænke på isen 'lynstang' når jeg ser din gule tulipan... og det er altså positivt ;o)
    Jeg er også helt vild med kobjælderne og deres 'dun'... mine er først lige begyndt at kigge op over jorden...

    Ha en go aften...

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen