Sider,

onsdag den 16. maj 2012

For uglen i hulen

Hvor jeg fryser. Jeg har lige været ude for at plante to stauder, ballonblomst Platycodon i mit nye bed. Det var nu hurtigt  overstået, for var jeg blevet ude ret meget længere, havde jeg da vist været været nødt til at låne mandens Harboøre habit . For de ikke indviede, kan jeg sige at, det er en meget klar blå flyverdragt til voksne mænd, meget brugt på disse egne ;o) . For med 7,4 grader og en ret så frisk vind og småregn var det absolut ikke nogen fornøjelse......... Jeg har ellers lige to fridage, så det havde da været rart, at være ude for at lave lidt og nyde det men nej. ;o(



Velanbragte i det lyserøde bed, hvor de andre ny udplantede smålinger forsøger at holde fast. De eneste der blomstrer løs er de små spinkle Cosmos, men det var umuligt at tage et ordentligt billede af dem i blæsten.




Fik også lige kigget til grønsagerne i højbedene, men der sker jo ikke noget som helst, disse små kimplanter har ikke specielt travlt med at komme fremad




Fennikel og gule rødbeder 























                                                                                   Gulerødder og enten sukker eller almindelig ært.


Radisser og frysende persille der ønsker mere varme


Fjerbusken er i fuld gang med knopudvikling



                                       Man skal bare lidt tættere på for rigtigt at se dem.


Inden  længe skal den gerne atter stå og dække fint af, til det lidt kedelige område ved komposten



 Jeg går spændt og venter på, at min nyplantede klematis Multiblue skal springe ud, den er begyndt at afsløre  lidt farve og det ser rigtigt lovende ud, men jeg må væbne mig med lidt tålmodighed ;o)





Opdagede også de første knopper i en af de storkenæb, som jeg fik af Lisbeth  fra Høneballehaven. Det er så spændende at vente på noget nyt, som man ikke kender ;o)

Jeg håber at mit næste indlæg er med solskin og mere varme Jeg kan da næsten ikke huske hvordan det er at tage billeder i solskin. Så til alle jer der har sendt manriehøns i retningen af Samsø, for godt vejr i weekenden, vil i ikke være så søde også sende nogen ud til resten af Danmark. På forhånd tak ;o)

12 kommentarer:

  1. Ja nu tager jeg til Samsø, så jeg skal prøve at puste lidt over til dig.
    Herovre østpå er det altså heller ikke specielt varmt - hvis det ellers trøster?
    Jeg synes den storkenæb du viser, ligner et clematis!?
    Ja her går det også lidt trægt med ærter og lathyruser....varme vil vi ha'

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber at i puster i flok, så det kan nå helt herover ;o). Der er både billeder af klematis og storkenæb ;o) god tur og husk at tage en masse billeder til os der ikke kan komme .

      Slet
  2. Hej. Ja, jeg tager også til Samsø og skal også prøve at puste godt vejr i din retning. Hørte lige vejrudsigten, som sagde op til 18 grader på lørdag!
    Lige nu er vejret godt nok ikke noget at råbe hurra for, så jeg forstår godt at du hurtigt trak indendøre igen. Flotte billeder du viser, sikke mange små planter, du har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja små planter er her nok af, men nu må de altså gerne snart begynde at gro lidt ;o)

      Slet
  3. Ja jeg frøs også lidt da jeg klippede græs i eftermiddagen, især mens jeg kørte på den store, det tager 1 time og det er så det jeg har været ude i dag. Så kom nu sol og varme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er helt klart bedst, herinde ved brændeovnen ;o)

      Slet
  4. Ja vejret er et godt samtaleemne for tiden... håber det bedste for weekenden :)
    Der er rigtig gang i spirerne i din have, og ja du har helt ret i, at det er sååååå spændende at gå og vente på en blomst man ikke har set før :)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er meget frustrende at varmen og solen ikke kommer ;o)

      Slet
  5. Det er så hundekoldt, så det er ikke til at holde ud at være ude, jeg måtte også give fortabt.
    Jeg er imponeret over din Multi Blue, min er kun lige begyndt at skyde op, så der kommer nok ingen blomster i år. Måske står den for mørkt inde i skoven.
    Knopper i Geranien, det har jeg heller ikke set, men har heller ikke kigget efter.
    Dvs. jeg har en der blomstrer, men det ligner ikke den der på løvet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min Multi Blue er jo købt i år, med knopper i så det er lidt snyd ;o) Den storkenæb med knopper, er en af de lilla jeg fik. Jeg håber for dig og dine gæster, at vejret bliver bedre til weekenden ;o)

      Slet
  6. Hov, kommer da lige i tanke om at jeg engang havde en ballonklokkeblomst.....gad dog vide hvor den er blevet a' :) :) Jeg ønsker mig også lidt varme i vejret.

    SvarSlet
  7. Jeg har også to gamle gamle planter i haven, og den ene er først ved at kigge frem, så måske kommer din også ;o)

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen