Sider,

søndag den 26. august 2012

Sol og vind

Vi har haft det skønneste sensommervejr her idag. Vi har vist været ret heldigt, jeg kunne se på vejrudsigten at de snakker om skybrud og grimt vejr, men her skal vi ikke klage ;o). Temperaturen har været lige tilpas, så det var dejligt at lave noget. Jeg har brugt tiden ude idag, på at klippe og fjerne visne blomster, samt indsamle lidt modne frø. Det blev til en højst tiltrængt oprydning i de forskellige bede.



Jeg opdagede denne lille fætter, ved ikke hvad det er for en men den hyggede rigtigt i mamelukærmerne.


























Vi har disse to perikon buske stående midt ude på plænen. Engang var de betydeligt større og dannede en hel væg, frosten har været rigtig hård ved dem de sidste vintre. Idag fik manden min så den ide at flytte vores opstammede ribs op til dem.



Så tænkt så gjort ;o). Ribsen har altid stået lidt dårligt og nu er den så lidt i vejen for et kommende projet der måske skal sættes igang til efteråret. Det indebærer blandt andet fjernelse af noget gammelt tjørnehæk som vi er godt trætte af, nå men det skal jeg nok vende tilbage til, når det bliver aktuelt. Nu er ribsen flyttet så må vi se om det bliver godt.



    Rundt i haven har vi efterhånden en del Verbena. Dem holder jeg rigtig meget af så i får lige en lille collage.



I dag har jeg også fået købt de første løg, lidt tidligt måske men de lå der og fristede helt vildt ;o). I år skal jeg forsøge at få løgene i jorden inden vinter, jeg er altid bedre til at købe end at sætte løg ;o)



Det var en dejlig dag i haven, men nu er det begyndt at blæse en del op, men stadig solskin ;o)



Mange søndagshilsner herfra ;o)

6 kommentarer:

  1. Ja hernede sydpå kom solen og opholdet først hen på eftermiddagen og der var meget vådt så nu skinner solen og det tørre godt, men så fik jeg da blogget lidt og fik lysten tilbage til det , syntes der har været så meget her i sommer så er bagefter alle steder.
    Kan hellere ikke finde lysten til løg frem syntes det er alt for tidlig, men dit køb ser nu ganske indbydende ud, så det kommer nok snigende, skal til geografisk have på søndag til plantemarked og der er der tit løg sælger imellem så mon ikke der kommer lidt med hjem.
    Godt for jer at i fik en dejlig havedag da i jo tit er ramt af blæst..

    Mange hilsner fra Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lidt bagud, er vi vel alle med det vi gerne vil have gjort, derfor er det også så vigtigt at nyde det vi får lavet ;o). Håber du finder guld på plantemarkedet på søndag ;o)

      Slet
  2. Hej Heidi.Ja! vi klarede lige at holde blogger kaffe hos Signe i dag i tørvejr.
    Har lige siddet og lavet et indlæg derfra.
    Jeg har også været ude og invisteret i nogle poser løg.Så nu er det bar at få dem lagt.Flot collage med de smukke verbena.
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte på jer i eftermiddags og om vejret holdt tæt ;o), Ja et er at købe løg noget andet at få dem lagt, i år skal jeg prøve at være i god tid ;o)

      Slet
  3. Mon ikke du har været en tur i Netto, jeg købte også løg i dag :o) Heldige jer nord- og vestjyder, vi har rendt ud og ind mellem bygerne, det er ikke blevet til meget havearbejde i dag, håber på bedre held i morgen.
    Skøn collage du har lavet.

    SvarSlet
  4. Det har du da fuldstændig ret i Lisbeth ;o) da jeg ikke kunde finde løgene i butikken fik jeg spurgt en ung pige og hun så helt uforstående ud og efter lang "tankeaktivitet" kom hun frem til, at de måske var på den vogn ude på lageret ;o)
    . Ja tror at regnen er over for denne gang så du må igang imorgen ;o)

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen