Sider,

tirsdag den 9. oktober 2012

Tørvejrs Tirsdag ;o)....

 Ja indtil videre holder det ihvertfald tørt, det er så næsten anden dag i træk. I går aftes fik vi da lige lidt vand, bare for en gangs skyld ;o). Men ellers er det dejligt endeligt at få lidt tørvejr, det blæser ret så kraftigt så det tørrer fint på jorden, så det lysner for løglægningen  ;o).

                               Solen var næsten væk fra haven da jeg kom hjem, men lidt var der.



Da det jo som sagt har blæst ret kraftigt de sidste dage, opdagede jeg idag at mit tårn var blæst omkuld. Heldigvis ser min New Dawn rose ikke ud til at have lidt overlast, jeg må ud og rette op på skaden imorgen og finde en bedre måde at fæstne tårnet på, der må vist mere jern i jorden.



Min blå stormhat er sprunget ud, den plejer først at blomstre på denne tid. Det er dejligt at have noget i haven der først kommer så sent.



















Jeg mødte også disse lilla skønheder på min vej rundt i haven.



Volden har nydt glæde af den våde sommer og står stadig frisk og grøn. De tre sommerfugle buske der blev plantet i år har fået godt fat og blomster stadig, måske ikke lige til at se på disse billeder.


























Disse engelske græsser trives også godt i volden, så godt at der nu er blomst på vej, håber den når at springe ud.























     


             Så selvom der er knopper på vej, kan vi jo ikke komme udenom at  efteråret brager derudaf.


























Mange, nu blev det endelig tørvejr, hilsner herfra ;o)

8 kommentarer:

  1. Hej. Sikke mange gode billeder. Der er også meget i blomst stadigvæk i din have. Ja, her har der også været tørvejr og de lover det samme vejr igen i morgen. Det er jo meget godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Samlet set er der ikke så meget at komme efter i haven længere, men går man tæt på med kameraet så er der alligevel lidt godt at nyde. Ja her er det også tørvejr idag, så efter en tur til frisøren om lidt står den vist på lidt ude sysler i eftermiddag ;o)

      Slet
  2. Godt det blev tørvejr, så løgene kan komme i jorden. Det er igen fine collager, du viser, de gule blomster i den første er meget skønne.
    Du må ud og have fæstnet tårnet noget bedre i jorden.
    Håber vinden løjeraf hilsener fra Samsø :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja skønt med tørvejr det har vi i høj grad savnet ;o). Jeg venter nu lige lidt med at sætte løgene da jorden stadig er sjask våd, men al den blæst hjælper godt på det. Jeg håber at vinden er løjet lidt af hos jer, det er den her ;o)

      Slet
  3. Godaften Heidi.ja! her har det både stormet og regnet voldsomt.
    Så det har ikke været havevejr.Men sikke smukke collager du viser.
    Og din stormhat har da en dejlig farve.Min er forlængst afblomstret.
    Håber på lidt havevejr i morgen,så jeg også kan få lagt de sidste
    løg.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja så er regnen draget over til jer, vi har også fået nok her så den er ikke savnet ;o). Min stormhat blomstrer altid her i oktober, dejligt at have den at se frem til hvert år. ;o)

      Slet
  4. Ja til gengæld fik vi så regnen for en gangs skyld. Har lige læst at der ligger for 50 mill. i danske haver af nedfaldsfrugt. Regnet ud af en økonom. Vel mest fordi vi så importerer æbler fra fjerne lande som Chile og New Zealand, hvilket jo også i sig selv er tåbeligt. Kom jeg i tanker om, da jeg så dine mange nedfaldne frugter!
    Fine collager du viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så blev det jeres tur til regnvejr, i kan bare beholde det et stykke tid, vi har fået nok ;o). Det lyder vildt at der er nedfaldsfrugt for så mange penge i Danmark, men vi har ihvertfald vores del her ;o), vi spiser og giver væk men der er stadig masser i overskud. Jeg har ellers mange gode gener men bage og sylte gener har jeg ikke rigtig nogle af, så fuglene nyder godt af æblerne, indtil vi får kørt resten væk ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen