Sider,

onsdag den 6. marts 2013

Besked til vejrguderne - Det er en ommer ....

 Øv øv for noget værre møjvejr, fire grader og iskold blæst øv. Nu havde jeg lige sat næsen op efter forår og solskin på min fridag. Men sådan gik det desværre ikke lige.

For et par dage siden opdagede jeg at de stauder jeg havde købt i Netto var begyndt at spire. De har ligget koldt og mørkt i kælderen, men alligevel er de i fuld gang. Dem havde jeg planlagt at få pottet idag, så det var bare på med al tøjet i afsted i drivhuset. De andre udendørsplaner for idag, er udsat på ubestemt tid.



 Lupinerne var lette, dem var der store fine skud på. Det var straks værre med løvefod, jeg ledte længe i posen og fandt en lille pind hvor der måske er en lille spire, og en anden lille tør knold med lidt tørre rødder på ?. Ved ikke hvordan de skal se ud, men pottede begge dele i samme potte, så nu må jeg vente og se hvad der sker.























                                         
                                        Hosta og Floks var også lette, der var fine knolde med gode skud på.






















   




                        Færdig arbejde, nu skal de bare stå i drivhuset og vokse sig store og fine.



Cosmos chokolade blomst er dog kommet med ind i varmen, den kan vist ikke klare at stå i drivhuset endnu.



De juleroser jeg reddede fra den visse død før jul ,er også ved at have det rigtigt godt. Nu står de bare og venter på at vejret bliver lidt bedre, så de kan blive plantet ud i volden, og jeg har ovenikøbet to bakker ialt.




                                                                   De er da bare for skønne.


























Jeg har da heldigvis mit indendørs forår i drivhuset, som jeg kunne gå og  nyde. Det gjorde det knapt så deprimerende at stå og fryse om fødder og fingre.


Det er godt man kan sidde og hygge ved brændeovnen, når nu foråret har valgt at brænde mig af idag.

Mange, håber det snart bliver forår, hilsner herfra ;o)


8 kommentarer:

  1. Vi havde sol fra morgenstunden og det var rimeligt lunt, men fra kl. 14 har det været gråt her og senere koldt.
    Sikken en masse fine ting, du har plantet. Som sagt før kom stauderne slet ikke til vores Netto, så vi blev snydt. Der var knolde i den her uge, de kom heller ikke. Suk.
    Nå men hvis den løvefod ikke vil noget, eller hvis du vil have flere, så kan du få alle dem, du vil have helt gratis fra Samsø. Bare sig til.

    SvarSlet
  2. Godaften Heidi.Ja! det var da godt nok surt med det vejr.Tør næsten ikke fortælle at vi her hos mig havde mellem 12 og 15 grader.Og i mit drivhus var der 25 grader i eftermiddag.....med døren åben.
    Men jeg kan da se at du har været flittig med at så og plante.
    Og alle dine juleroser ser da også ud til at trives.Smukt billed med fadet og alle forårets dejlige blomster.
    Rigtig god aften ved brændeovnens varme.knus Jette

    SvarSlet
  3. Det har været meget svingende åbenbart. Her var vejret været godt lige fra morgenstunden som Jette skriver, og det holdt hele dagen. Jeg fik tørret tøj i det fri og beskåret lidt planter. Men det holder ikke ved, så vi må glæde os over, atlidt har også ret.
    Vi er på vej frem, det skal bare blive lidt varmere!

    SvarSlet
  4. Her har det været koldt og overskyet, men ikke ret megen vind.
    Det er træls når man har glædet sig til at komme ud, men det ser da ud til at du fandt på noget fornuftigt at lave i drivhuset.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  5. Dine juleroser kvitterer sandelig for at være blevet reddet.

    SvarSlet
  6. Dejligt forår du har i dit drivhus, kan godt forstå du hyggede dig... når nu du ikke ku være ude :o)
    Skal vi ikke satse på, at når denne gang kulde/sne er ovre, SÅ bliver det rigtig forår :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  7. Hej. Sikke et forårsindlæg. Det var interessant at læse om dine små stauder. Jeg vidste slet ikke, at Netto havde sådan nogle fine nogen. Det glæder jeg mig til at følge. Jeg synes, det ser meget ordentlig ud hos dig i dit drivhus.

    SvarSlet
  8. Ej, hvor er det fedt med alle de juleroser og billige stauder. Jeg synes ikke jeg har set stauder til salg på den måde før, men i sidste uge kom Helle "Blomsterhatten" også hjem til mig med to bakker storkenæb. Da vi pakkede dem ud, for at potte dem op, blev det til ca. 10 små planter, så jeg kan rigtig glæde mig, til de vil være med til, at få romantikken til at blomstre i min have til sommer.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen