Sider,

søndag den 15. september 2013

Hygge i drivhuset........

Midt på formiddagen stoppede det endelig med at regne, vi fik 36 mm inden det fik ende. Det var dejligt at komme ud, også selvom haven var sjaskvåd. Regnen har hurtigt fået sat sine spor, men det har nu også sin helt egen charme med regnvejrs forfald.



Efter at ha stået og kigget lidt inde i drivhuset, bestemte jeg mig til at give det en tiltrængt overhaling, inden der bliver sat endnu mere til opbevaring derinde. De gamle havemøbler vi fik tidligere på sommeren, er allerede sat ind. De står i ubehandlet træ og der er ingen grund til at gøre dem endnu mere våde.



Ja - det skal jo være skidt inden det bliver godt, så det er heldigt jeg rigtigt godt kan li at rode rundt dernede, især når alt er sjaskvådt ude.


Se - det hjalp, bænken og bordet har nu fundet sin vinterplads og alle de visne planter er væk. Nu kan det så sådan til resten af havemøblerne flytter ind, så skal jeg nok lige rokere lidt rundt igen.




Endnu engang har jeg gemt mine Echeveria fra sidste jul. Jeg har dog ikke haft helt så stor succes med dem denne sommer, men lidt har dog overlevet. Det er sjovt når det lykkes, gad vide hvor mange år de klarer det. Nu skal jeg så bare huske at få dem ind, inden frosten kommer da de ikke tåler frost.



Det lille havebord er allerede indtaget af lidt forskellige stauder jeg har sået, dem vender jeg tilbage til på et andet tidspunkt. Der står også et par rølliker fra fru Høneballe, der skal plantes ud.



Skønt hvad oprydning og en tur med kosten kan gøre.


Min Plumbago blomstrer stadigt fint, jeg er altså lidt vild med dens fine sarte blå farve.



                       Nu er den flyttet over på den gamle bænk, jeg syntes de klæder hinanden ret fint.



Både knopper og blomst er skønne, også i gråvejr.


























 På vej ind fra drivhuset, for at sætte gang i gryden med simmermad, som denne weekends vejr har givet lyst til, fik jeg øje på violfrøstjernen der stadig står så fint med smukke blomster.



 Ja - det blev så IKKE denne weekend, jeg fik plantet lidt nyt, rokeret rundt i bedene, startet med løg og hvad jeg ellers havde planlagt. Nu håber jeg på en masse gode havevejrs weekender til os alle, jeg er jo nok ikke den eneste der har mange planer endnu ;o).

Mange søndags hilsner herfra ;o)

11 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Det er en hyggelig hylde, du har til dine planter.
    Plumbagoen er skøn. jeg har efterhånden en fire stykker. Den er nem at formere, hvis man sætter en lille topstikling i vand.
    God uge!

    SvarSlet
  2. Hej Heidi. Hvor blev det fint i drivhuset, du er god til at lave hyggelige opstillinger. Det er så skønt at få ryddet lidt op, og især her hvor vi må indstille os på at showet er ved at være ovre for i år. Hilsen Dorthe

    SvarSlet
  3. Hvor blev der skønt i dit drivhus og lækre sager du har derinde :-)

    SvarSlet
  4. Din blyrod er så fin og delikat, og drivhuset emmer af hygge og aktivitet.

    SvarSlet
  5. Vi må håbe, du kan slippe for mere regn i et stykke tid, alt bliver ødelagt af regnen, den pynter ikke, men rødderne er sikkert glade for vandet.
    Din Plumbago er smuk og drivhuset er vel nok fint nu.

    SvarSlet
  6. Det ser vildt hyggeligt ud i dit drivhus med alle de skønne gamle ting :-)
    Dejligt med en oprydning, det pynter altid :-)

    SvarSlet
  7. Jeg gad godt have dit drivhus i min have - det ser rigtigt hyggeligt ud.

    SvarSlet
  8. Godaften Heidi.Det hjalp helt sikkert at du fik ryddet op i drivhuset.....der ser bare så hyggeligt ud.Dejligt at have sådan et sted nu når vejret ikke rigtig til det udendørs.Og er bare vild med den smukke Plumbago....sikke en farve.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
  9. Nej hvor det pyntede...det ser så meget mere indbydende ud. Det er jo også nu man mere og mere trækker indenfor og med den rette stemning, er det bare så hyggeligt.
    Din plumbago er vel nok smuk at skue.

    SvarSlet
  10. Ja tænk hvad oprydning og omrokering kan køre :-) Det ser rigtig dejligt ud.
    Knus

    SvarSlet
  11. Vil man gerne have flotte havemøbler hele året rundt, kan det være en rigtig god idé at overfladebehandle dem!

    Det er lidt federe, at have dem til at stå ude, end inde, hvor de ingen gavn gør :)

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen