Sider,

søndag den 9. februar 2014

Søndags blæst og hygge......

Februar og mine dage flyver bare afsted. På arbejde er vi igang med den helt store ombygning og omrokering, så en stor del af min tid og energi er blevet lagt der de sidste uger. Det er efterhånden en del dage siden jeg sidst har været en tur i haven, så det var dejligt at komme ud og snuse lidt

I har set mine juleroser en del gange efterhånden, men de står stadigt flot og tåler helt sikkert endnu en fremvisning. At jeg valgte at plante dem i volden sidste år, har jeg bestemt ikke fortrudt. Blomsterne kommer virkelig til deres ret, i det forhøjede bed og bliver smukt fremhævet af de store sten. Næste projekt må blive at få købt nogle fine påskeklokker, som kan gøre juleroserne selskab.




De forskellige klumper med Scilla er efterhånden blevet ret store.



De første erantis er dukket op i volden. Jeg fik jo rodet godt og grundigt rundt i det det eksisterende, da jeg lavede nye rum og fik plantet juleroserne og sommerfuglebuske, så jeg er glad for at se dem i år.



Det blå/lilla bed ser rigtigt trist ud, men nu kan det ikke vare længe inden der skal ordnes og klippes ned. Jeg har ferie i uge 8 og bliver vi ikke ramt at vinter, satser jeg på godt vejr, så jeg kan komme igang. 



 Jeg tyvstartede lige lidt da jeg var ude, og fik fjernet de gamle blade fra påskeklokkerne, så de fine nye knopper blev synlige. 




                                          Heldigvis er der også masser af fine knopper i år.



                                                    Jeg glæder mig til disse skønheder springer ud.


























Ude er det gråt vådt og blæsende, så nu vil jeg surfe på haveblogs og måske lige tjekke lidt frø og påskeklokker ud.

Mange hyggehilsner herfra ;)

16 kommentarer:

  1. Fine juleroser, dem kan vi sandelig godt tåle at se igen, for de er så skønne. Rigtig flot header du har lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er dejligt vi har juleroserne at glæde os over, mens vi venter på forårets festfyrværkeri ;)
      Tak- jeg syntes også headeren blev rigtig god denne gang ;)

      Slet
  2. Flotte juleroser - dem kan vi bestemt ikke se for tit.

    SvarSlet
  3. Godaften Heidi.Smukke billeder fra din vold med alle de dejlige juleroser..........tror godt de kan lide højden og alle stenene til at varme sig op ad.
    Vi er da vist mange der viser juleroser lige nu........men de er heller ikke til at stå for.
    Og siger også som Anette..........flot header.
    Dejligt at du har en uge fri,og holder vejret ja så er det bare i gang derude.
    Rigtig god søndag aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja.... der er ingen tvivl om at juleroserne trives i volden, om det er stenene eller den hævede jord er jeg ikke sikker på.
      Juleroserne står helt fantastisk rundt omkring, så dem kan vi ikke få nok af.
      Ja nu er det så først lørdag eftermiddag, jeg kan påbegynde min ferie, så jeg må vente lidt endnu ;)

      Slet
  4. Smukke juleroser, du viser :-)

    SvarSlet
  5. Nej hvor er dine juleroser fine, gad vide om jeg skal prøve at plante nogle lidt højere oppe, måske er det det, der skal til. Nå ja jeg har jo plantet en i klokkehøjen, jeg må lige se, hvordan det går først. Vis du bare dine igen, de er så fine og du er god til at tage billeder af dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det er helt vildt så flot juleroserne står, når man tænker på de små skravl jeg plantede i foråret og den tørre sommer.Gad vide hvordan de vil reagere på en isvinter, nå den tid den sorg.
      Tak for ros af billederne )

      Slet
  6. Dine juleroser tager sig rigtig godt ud mellem stenene i dit forhøjede bed :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er de flotte, dine juleroser. Mine er ikke så kraftige at se til.

    SvarSlet
  8. Det ser rigtig godt ud med juleroserne i højen sammen med stenene.

    SvarSlet
  9. ja Juleroserne blandt stenene er virkeligt smukt, og sikken det pibler frem derude :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  10. Hej Heidi. Hvor er det flot med juleroserne og stenene. Det er en rigtig god kombination, hvis du ikke har noget imod det, kunne jeg godt finde på at snuppe den kombination til mit kommende stenbed. Jeg har stenene og nogle af planterne, og det ville være prikken over i'et med juleroser og påskeklokker. Hvor er du heldig at have ferie i uge 8, det er nok også tiltrængt efter en hård tid på arbejde. Jeg har fri torsdag og fredag i denne uge og glæder mig allerede!

    SvarSlet
  11. Flot header du har fået lavet Heidi. Jeg må med i klappekoret til dine flotte påskeklokker.....Det ser godt ud med påskeklokker og sten sammen. Jeg gjorde jo det samme altså flytte alle mine påskeklokker til højre side af min hestesko, som er hævet som et højbed. Det var efter at jeg havde været på Spiren og set Mariannes flotte klokkehøj. Den er virkelig fantastisk.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen