Sider,

torsdag den 1. maj 2014

En dejlig overraskelse...

I den lille George Henry Kern magnolie jeg købte sidste forår, og som allerede blev flyttet igen i efteråret, er bladene forlængst begyndt at springe ud. Den er så lille og usynlig på græsplænen, at jeg har plantet hornvioler i bunden for at vi ikke skal falde over den.



Men se nu lige her, idag fik jeg øje på denne knop der er ved at springe ud, og nu tror jeg faktisk der er flere knopper på vej. Jeg blev så glad, at jeg straks belønnede den med lidt gødning.




















Paul Sherer er så fin.



                            De rosa klokke scilla er også begyndt at røre på sig, de er så fine og yndige.


























Jeg er rigtig glad for de lilje blomstende tulipaner, dem skal jeg vist ha købt flere af til efteråret. Jeg er allerede begyndt at skrive ned, hvad der skal købes, for jeg skal sikkert ikke huske det til den tid ;)





















Der er masser af aktivitet i pæonknopperne.



                          Det kan heller ikke vare mange dage inden de første Jakobsstiger springer ud.




I går var jeg en smut forbi Bilka, der var dog ikke meget der fristede, men denne smukke primula kunne jeg ikke stå for.



Jeg tog en hurtig beslutning og delte den store plante. Så nu står der 5 stykker i reolen i drivhuset og ydermere 2 små på plantebordet. Klarer de delingen koster de mindre end 6 kroner stykket, så det er da ok.






Til sidst et par gamle billeder til Birgitte af mine løveører, som hun har fået frø af. De bliver ca 1,5 meter høje og sætter de fineste kugler i mange etager, med mange små kronblade der ligner løveører.

























Ovenpå en noget kold og ret blæsende dag, hvor det bestemt ikke var let at tage billeder, længes jeg allerede efter aprils milde vinde og høje temperaturer. Skal vi ikke heppe på at det snart vender tilbage ;).

Mange, røde 1. maj hilsner herfra ;)

9 kommentarer:

  1. Jo jeg hepper på livet løs, her skal det iflg. dmi ikke blæse så meget i morgen. Du er godt nok sej til at dele, imponerende, den ligner min primula.
    Dejlig overraskelse med knopper i den lille magnolia, god idé med gødning ovenpå flere knopper i pinden.
    Fint billede af løvehalen, mon jeg ikke fik noget af den, jo det tror jeg, de er plantet ud i staudebedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Skønt du også hjælper med at heppe, jeg tror næsten det allerede har hjulpet lidt, vinden har ihvertfald lagt sig;).
      Jeg tror også det er samme primula, som du har.... og hvorfor nøjes med 1 når man kan få 7 (hvis de ellers klarer delingen )
      Løveøre som jeg viser, har du ikke fået. Den er 1 årig og jeg ved du ikke er så pjattet med at så og prikle. Så vidt jeg husker fik du 2 små lysegule katteurt, rosa kongelys og rosa løvehaler ;)
      Jeg blev da nød til at belønne min lille magnolie, med lidt ekstra godbidder ;)

      Slet
  2. Ja, jeg krydser også fingre for at kulden vil holde sig væk. Min klokke scillia er også på vej.
    Paul Sherer er super smuk.
    Ha' en dejlig fredag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laleh
      Godt vi er mange der hepper og krydser fingre, for at kulden skal holde sig væk. De små klokke scilla er så fine og mine nye tulipaner er jeg også lidt vild med ;)

      Slet
  3. For en herlig tid. Maiværet er visstnok helt ordinært, men kulde vil vi ikke ha nå :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nu er vi jo blevet lidt forkælet, med det helt fantastiske april vejr, så det må jo gerne fortsætte ;)

      Slet
  4. Hej Heidi.Vi kan da slet ikke få armene ned efter den skønne april måned...............og håber da også at maj bliver en dejlig måned...........uden frost.
    Jeg har også nogle liljeblomstrende tulipaner..........og dine er da bare SÅ smukke.
    Flotte knopper i pæonerne...........glæder mig vildt til de blomstre.
    Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet
  5. Det bliver spændende med din nye magnolie, håber du viser billeder af blomsten, når den folder sig helt ud :-)

    SvarSlet
  6. Hej Heidi. Et stort tillykke med din Magnoliaknop. Jeg kunne fornemme at glæden var meget stor. Har jo selv haft samme oplevelse! Jeg håber du viser den, når den er sprunget helt ud. Tusind tak for billederne af løveørerne. Det ser meget spændende ud. Mine er allerede meget høje, så det bliver helt sikkert et meget smukt syn til sommer. Dem er jeg sørme meget glad for!

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen