Sider,

onsdag den 7. maj 2014

Regnvåde skønheder og frøperspektiv...

Det var dejligt at stå op til en helt ren og ny vasket have idag. Blomster og fliser var stadig regnvåde, men sol og blæst var allerede i fuld sving, med at fjerne alle spor. Det var om at være hurtigt ude med kameraet, for at indfange den fine morgenstemning.

En af de fordelene ved at ha et kompakt kamera, er at det er let at sætte kameraet ned til jorden og vende det mod himlen, og så bare skyde løs og se hvad linsen fanger. Jeg elsker de skønne motiver der kan komme, når man ser haven fra et frøperspektiv.

Her kommer lidt blandet helt uden ord, fra en dejlig fridag ;)













 Hvor mange mm vi har fået, er jeg ikke klar over. Vores regnmåler skriger nemlig efter nye batterier, men jeg kan tydeligt se på planter og buske, at de har nydt godt af regnen.

 Selvom det var dejligt vejr og solen lokkede, blev jeg inde og fik pudset alle vinduer, ordnet og regeret. Det var rigtigt dejligt at få fra hånden, nu kan jeg nemlig med god samvittighed nyde haven igen ;)

Mange rene og forfriskende hilsner herfra ;)

7 kommentarer:

  1. Det er skønt at få orden på alle de praktiske ting inde - men jeg kan godt for stå at det lokkede at komme ud. Det er noget særligt sådan en morgen efter regnen, og som du skriver så er alt frisk og nyvasket.
    Vores regnmåler skriger ikke... den er død - frostsprungen. Men nu må jeg vist hellere få købt et nyt glas.
    mange hilsner Susan

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder fra frøperspektiv, jeg går stadig og venter på regn, så jeg kan komme i gang med at lave noget inde.
    Det er godt at kunne gå i haven med god samvittighed, det kniber for mig :)

    SvarSlet
  3. hvor ser det dejligt ud.. og hvor er regnen dog dejligt, når det nu er så tørt.
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  4. Ja det er da nogle skønne billeder set fra en helt anden vinkel end ellers. Dejligt med regn her fik vi også. Ved endnu ikke helt hvor meget. Men alt kan bruges.
    Ja der skal jo også laves noget indendøre ind imellem. Jeg tog regnfrakke på og gik ud og fik plantet en rose, og renset lidt i et enkelt bed.

    SvarSlet
  5. Skønne billeder - og hvor er det dejligt at høre at jeg ikke er den eneste, som sætter kameraet i jordhøjde og blot skyder løs. Det kan hurtigt give de smukkeste billeder, uden at man har gjort noget særligt for det.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  6. Hej Heidi.Skønne billeder fra frøperspektiv............det ser bare godt ud.
    Er vild med billedet med de mørke tulipaner op mod de røde blade og den blå himmel.
    Vi fik 11 mm. i går..............skønt og tiltrængt.
    Det er altid dejligt at få overstået al rengøring indendøre...............for så kan man koncentrere sig om haven.God dag knus Jette

    SvarSlet
  7. Det er helt skønt at se billeder af planter, der står med vand dråber :-)

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen