Sider,

torsdag den 29. maj 2014

To gange tre på stribe....

Langs stakittet mod naboen, står disse tre blomstrende deutzia stjernetop. Jeg har valgt at binde dem op ad nogle kraftige jernpæle, og lige nu står de som blomstende søjler.



Utålmodigt går jeg og venter på at mine roser skal springe ud. Det er jo stadig meget tidligt på sæsonen, men efter at have set så mange fine roser rundt på bloggene så bliver man jo lidt utålmodig ;). Jacques Cartier bliver sikkert den, der først springer ud, men skarpt forfulgt af de andre.
    



The Pilgrim rose står også klar med masser af knopper.



Idag opdagede jeg denne knop hvor nogen har mæsket sig, heldigvis er det vist kun denne ene knop der er spist af.



Glasbær som jeg og mange andre faldt for i efteråret, skyder rigtigt fint. Her i selskab med aconitum, mørkbladet storkenæb og små middelhavsprydløg.


       
                                                    De hvide astilber står med masser af knopper.




















I det blå/lilla bed, står der igen tre på stribe. Denne gang er det tre klematis The President der er plantet opad rionet. De har stået der en del år, og er godt etableret.



I år kommer de dog ikke så fint som de plejer. Det er kun den i midten der står rigtigt godt, og en er slet ikke kommet igang, så der skal vist suppleres med masser af lathyrus for at dække det kedelige stakit.



Så blev der ryddet op i det runde bed, der var mest medtaget efter blæsten. Det var ikke mange akelejer der klarede det, så bedet ser lidt forpjusket og sølle ud lige nu.



Det gav så bedre plads til at få plantet mine dahlia og sat støttestativer op til lupiner og pæonen. Jeg har jo hele tiden haft dem liggende, men slet ikke tænkt på at få dem i brug, da alt har stået så fint.


























Jeg fandt også denne fine kongelys, da jeg klippede akelejer ned, den kan nu komme op og se dagens lys.

























De engelske græsser trives godt i volden.



 Billede fra min yndligs pause plads, hvor man kan fornemme mine to gange tre på stribe.



I morgen bliver en lang og travl arbejdsdag, men så venter der igen to fridage ;)

Mange hilsner herfra.

10 kommentarer:

  1. Det ser skønt ud i din have med alle de blomstrende planter :-)
    God ide med dine 2x3 planter, som giver højde og er med til at dække plankeværket :-)

    SvarSlet
  2. Vad fint du har! Så somriga bilder från din trädgård.

    /Jenny

    SvarSlet
  3. Hvor ser det godt ud med dine søjle deutzia - det er en rigtig god idé at få dem op i vejret, så de ikke fylder så meget i bredden og tager plads for andet godt. Måske jeg stjæler idéen - håber det er ok.

    Ærgerlidt med dine akelejer, der er væltet i blæsten. Men så er det jo skønt, at du istedet kan få plantet andet der istedet.

    SvarSlet
  4. Dine to gange tre på stribe er bare flotte, god idé at binde dem op på den måde, det ser bare flot ud.
    Blæsten har været hård kan jeg se. Roserne skal nok snart komme :)

    SvarSlet
  5. Der er så meget smukt i din have. Ja, søjlerne er en god idé! God arbejdsdag i morgen :-)

    SvarSlet
  6. Du har så mange smukke ting i din have! Og søjlerne er en rigtigt god idé! Hav en god arbejdsdag i morgen :-)

    SvarSlet
  7. Det er en rigtig fin have du har, mange fine sammensætninger. Det er altid rart at vente på noget godt, nemlig roserne, som kommer meget tidligere i år, glædes ved duften, synet, farverne og sammensætningen i selve rosen :-)

    SvarSlet
  8. Flotte blomstersøjler. Jeg har også Jacques Cartier, men min er ikke så langt fremme som din. Jeg har kun to roser, som er sprunget ud:-)
    Ha' en god arbejdedag

    SvarSlet
  9. Meget flotte deutzia. Det ser godt ud med 3 på stribe. Mine Jacques Cartier har alt for dårlig jord, så til efteråret vil jeg prøve at forbedre jorden, og flytte nogen af dem til et andet sted. Dit hvide bed ser nu godt ud.

    SvarSlet
  10. Hej Heidi.Hvor viser du mange smukke billeder fra din maj have................og dine deutzia er bare SÅ smukke.
    Min Jacques Cartier har 8 blomster..........den står i en krukke.
    Og kan se at du også har flotte lupiner.
    Smukt billede med de Engelske græsser.
    Rigtig god weekend til dig knus Jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen