Sider,

fredag den 3. juli 2015

Kan i holde varmen...

 Ja måske et lidt fjollet og unødvendigt sprøgsmål, men jeg manglede lige en overskrift.
Efter en 10 timers laaaang og hed arbejdsdag i over 27 graders varme, var jeg ret mør til fyraften. Heldigvis er der ikke noget bedre, end en stille havevandring i let sommertøj til at genoplade batterierne.

Den fine marcipanrose New Dawn med sin første blomst.



Navnløs pæon med sin første blomst.



I drivhuset står to aeonium ,en helt mørk og en grågrøn. De har fået selskab to petunia, den sorte og en helt fantastisk flødefarvet med sorte aftegninger. Jeg syntes de passer perfekt sammen.



Det er da et fint match.



Katosten er også sprunget ud idag. Det varer heller ikke mange dage, inden Giardina rosen i tårnet til venstre springer ud.



Jeg venter utålmodigt på gensynet med disse skønne høneballe valmuer. Jeg håber at denne når at springe ud inden lørdag, så jeg lige kan nå at nyde synet, inden vi rejser afsted for at fejre yngste sønnen´s 20 års fødselsdag. 



Nu er det vist på tide at jeg får fundet min seng, så jeg kan være klar til endnu en varm sommerdag i morgen.

Mange meget varme hilsner herfra ;)

3 kommentarer:

  1. Godt du kunne komme hjem i haven og få en slapper i solen, det er meget varmt i disse dage, men også blæsende, så her var det ikke varmt i aftes.
    Det ser kanon ud med aeonium og petunia i drivhuset, det er flotte farver på petuniaen, dem kan jeg godt lide.
    Flot billede af rosen. Valmuerne er snart færdige her :)

    SvarSlet
  2. Det er bare varmt, og næsten for meget af det gode. New Dawn er en lækker sag, den glæder jeg mig også over. Mine Claus Dalby valmuer er lige begyndt.

    SvarSlet
  3. Hej. Godt at du nåede hjem i det gode vejr og hvor er din New Dawn fantastisk, det er virkelig en marcipanrose:). Det ser godt ud i dit drivhus. Jeg lagde mærke til den fine kridttavle du har. Den er flot!

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen