Sider,

søndag den 29. november 2015

1. søndag i advent

Er blevet brugt på indendørs hygge. Det har været dejligt afslappende og super hyggeligt at nusse rundt og finde lidt julestemning frem. Adventskransen er også blevet lavet færdig. Det var nu hurtigt overstået, da jeg for første gang i mange år har købt en færdigbundet krans.


Jeg er ellers ikke meget til grønne kranse, da jeg ved hvor medtaget de bliver, inden vi når frem til jul. Det er brændeovnen der er den store synder, men den vil jeg ikke undvære. I år er det lykkes mig at finde denne skønne krans af....ja ved faktisk ikke hvad den er bundet af, tror det måske er en slags cypres... men bliver svar skyldig. I går gav jeg den en gang glitter spray, så der er lidt der glimter.
Den er blevet pyntet minimalt og måske havde jeg bare mest lyst til krans og lys.



Juledekorationer får jeg sikkert ikke lavet nogen af. Jeg får så rigeligt dækket mit behov for dekorationer på arbejde i øjeblikket. Det foregår nærmest på samlebånd og der masse produceres kalender og advents dekorationer og kranse. Jeg holder rigtigt meget af mit arbejde, der i tæt sammenspil med årstiderne hele tiden giver nye udfordringer og materialer at arbejde med. Tænk inden længe er det primula og løgvækster vi skal svælge i. Men jeg kan bestemt ikke undvære juleplanter og løg.

De fine top point nyder jeg i mine køkkenvinder, det er tradition og kan bestemt ikke undværes.




Hyacinter er jeg stor forbruger af i december og kan bestemt heller undværes.


Gorm er så småt ved at melde sin ankomst i det vestjyske, efter nogle timer med kraftig regn er det nu også blæst kraftigt op. Nå... men stormvejr eller ej, så skal jeg se sidste afsnit af broen, og med duft af flæskesteg i huset og lys i adventskransen, skal det nok blive en spændende aften. Heldigvis ser Gorm ud til at blive en kort storm, og lad os håbe at han ikke for lavet alt for megen ravage..

Mange, føj hvor det stormer nu, hilsner herfra ;)

2 kommentarer:

  1. Bent nåede lige at se sidste afsnit af broen, så gik strømmen og dermed nettet og alt andet. Her en god ½ time efter er vi klar igen. Vi har målt 26 m/s hos os, det blæser rigeligt må vi sige.
    God stormvejrsnat.

    SvarSlet
  2. Hej Heidi.Her blev stormen ikke så slem..................og håber da heller ikke at den lavede ravage hos dig.
    Fin adventskrans du har lavet.Det behøver ikke at være så teknisk.Og som du skriver så får du rigeligt dækket dit behov på arbejdet.
    Men dine små træer i vinduet er jeg da vild med.Og hyacinter er også et must her hos mig.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen