Sider,

torsdag den 27. april 2017

Ukuelig i kulden

Vel hjemme igen efter en lille mini ferie hos datteren i Odense. Ja i denne kulde kan man sagtens være hjemmefra et par dage uden de helt store forandringer i haven. Lige med undtage af den skønne purissima tulipan, der helt uanfægtet af kulden bliver smukkere og smukkere dag for dag. Nogle holder mest af tulipaner i udspring, jeg er nu mest vild med dem når de står fuldt flor og nærmer sig forfald.



Helt udsprungne blev de dog ikke i dagens kedelige vejr.



 Svovlgul anemoner.



De fyldte anemoner er så småt ved at springe ud.



Hvid løjtnantshjerte er også godt på vej.



De smukke Thalia har blomstret længe.



Her går det noget langsommere.



Da jeg fortsatte med oprensning af vorterod i det lille skyggebed idag, måtte jeg konstatere  at det helt sikkert havde været bedst at ha rengjort hele bedet inden jeg satte baljen på plads. For jeg genfandt den lille vandpyt som også er i bedet. Nu virker bedet ude af balance og baljen skal helt klart flyttes, pyt det klarer vi på søndag :).



I drivhuset har hornvioler fået selskab af blålilla planter der venter på at blive plantet ud.



De fleste dahlia har også stukket deres første skud frem.




Til sidst en lille stemningcollage fra det smukke Odense, hvor foråret er længere fremme end her.


Mange forårshilsner herfra ;)

4 kommentarer:

  1. Hej Heidi

    Du har da også et par flotte klassikere i haven: Purissima og Thalia det er sokm om de følger et indre ur:)

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
  2. Hej Heidi
    Nå der var du, ja det kniber lidt for tulipanerne at komme i gang, de ønsker sig mere varme lige som alle de andre planter og vi gør.
    Tak for stemningsbilleder fra Odense, der har jeg trådt mine ungdoms sko :) hvis man kan sige det.
    Godt du fik ryddet op i bedet, så du genfandt den lille pyt. Dine dahliaer langt fremme, jeg er spændt på, om mine kommer, de har sovet ude under dække i vinter.
    Knus

    SvarSlet
  3. Hej Heidi
    Der er altså ikke noget som en lille mini ferie og hele ferien skal jo heller ikke være "arbejde i haven tid" jeg har en uges ferie mere og der smutter jeg på en lille miniferie hos min datter i Aalborg :o)
    Det var da godt du fandt den lille minipyt ;o) mon ikke de finder et nyt godt sted til baljen.
    Alt ting i din have er meget længere fremme end her. Den nattefost vi har haft har sat det lidt i stå.
    Jeg hørte godt fra en veninde der havde været på fyn at alting var længere fremme der. Det kunne eller være godt snart at kunne få Dahlierne i jorden, mine står lige så fint som dine og bare venter på mere varme i luften.
    Knus

    SvarSlet
  4. Thanks for sharing this blog its very informative and useful for use.

    หีฟิต

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen