Sider,

onsdag den 5. juli 2017

Frøplanter og lidt af det andet...

Det er nu høsten af vinterens udforskning på diverse online frøbutikker, frøindkøb og blomsterdrømme bliver indfriet. Det er altid spændende at prøve lidt nye frø og selvfølgelig er der også de faste gengangere, som bliver sået hvert år.

Disse skønne duft levkøjer er en stor succes, de står og spreder deres helt fantastiske duft lige ved terrassedøren.



Cynoglossum amabile, kinesisk forglemmigej eller kinesisk hundetunge, som den også kaldes, har jeg ikke prøvet før. Men nøjs hvor er den skøn og jeg er helt pjattet med de fine små blomster.



Den er pænt høj og skulle fortætte blomstringen hele sommeren.



Løvemund har jeg sået mange gange og den er altid et sikkert hit. Disse skulle være svagt pastelfarvede, men indtilvidere er der ikke megen pastel på paletten.





Chokolade cosmos sået for første men bestemt ikke sidste gang.



Den yndige cosmos Xanthos skal helt sikkert også sås til næste år.



Det var nogle af de nye frøplanter jeg nyder i øjeblikket, men der er jo også meget andet der fanger øjet.

Floks festen er lige startet.






 Jackmanii purpurea gruppe 3, er heldigvis ikke visnet ned, som så mange andre klematis i år.



Denne lækre digitalis har fået sløjfe på så der kan samles frø. Vi har næsten kun lilla digitalis, så nye farver er velkomne.



 Hvid stormhat er også lige startet.


Den blæsende sommer giver daglige udfordringer, når de skønne blomster skal indfanges med linsen. Heldigvis skinner solen, så havens blomster kan nydes i fulde drag, for det er virkelig højsommer i haven.

Mange hverdags hilsner herfra :)

3 kommentarer:

  1. Spændende plante kinesisk forglemmigej.Løvemund har jeg prøvet at så et par gange uden held.Chocoladecosmos er da helt suveræn.
    Sår du direkte eller forspirer du sommerblomster?

    SvarSlet
  2. Hej Heidi
    Fine billeder som altid. Jeg glæder mig til min kinesiske forglemmigej springer ud.
    Knus

    SvarSlet
  3. Hej Heidi.Hvor har du bare meget smukt der blomstre lige nu.Jeg viser også min smukke hvide floks.Men de farvede lader ventr på sig.
    Men også den flotte hvide stormhat blomstre her.Det er første år jeg har den.
    Vidunderligt billede af den hvide cosmos.
    Rigtig dejlig weekend til dig Knus Jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen